Soğuk su içmek ne kadar sağlıklı?

Havaların ısınmaya başlamasıyla soğuk içeçekler de buzdolaplarında yerlerini almaya başladı. Peki soğuk su içmek ne kadar yararlı?Soğuk su içmek sağlığa iyi mi gelir kötü mü? İçtiğimiz suyun sıcaklık derecesi gerçekten bir fark yaratır mı? İster inanın ister inanmayın ama – fark eder.

Soğuk su, hidrasyon açısından, oda sıcaklığındaki su kadar yararlı değildir. Teoriye göre, soğuk su mide etrafındaki damarları büzerek, emilimi yavaşlatmaktadır.

   Medikal araştırmacıların üzerinde fikir ayrılığına düştüğü bir teori;  özellikle de egzersiz esnasında içilen soğuk suyun, vücudumuza ılık suyun sağladığı yarardan daha fazlasını sağlayıp sağlamayacağı hakkındadır. Kimi doktorlar,  içilen soğuk   suyun vücut sıcaklığına getirilmeye çalışılması sırasında vücudun enerji harcayacağını ve bunun da vücutta su kaybına yol açacağını, bu yüzden de oda sıcaklığı veya vücut sıcaklığındaki suyun soğuk sudan daha yararlı olduğunu savunmaktadırlar. Diğer bir yandan kimi doktorlar da, fiziksel eforun ardından tüketilen soğuk suyun vücudu serinletmesi açısından oda sıcaklığındaki sudan daha yararlı olduğunu savunmaktadırlar.

    Bilinen odur ki soğuk su içen insanların çoğu, tadı daha güzel ve tatmin edici olduğu için daha da fazla içmeye meyillidir. Soğuk su içmek az da olsa vücutta su kaybına yol açsa da, fazladan içilen her bardak su, bu su kaybını tolere edebilir.
    Asıl problem,  sistemimizden geçen her soğuk içeceğin, yediğimiz yiyeceklerdeki yağları katılaştırmasıdır. Böylelikle, vücudun sindirim hızı yavaşlar ve vücut   istenmeyen yağları ayıklamakta ve atmakta  güçlük çeker.
    Ama eğer içtiğimiz soğuk içecekleri, oda sıcaklığındaki su, kahve, çay veya bitki çayları gibi daha ılık içeceklerle değiştirirsek bu ılık sıvılar,  vücudumuzdaki yağların sıvı kalmasını sağlar, hazmımızı kolaylaştırır, yağların vücudumuzdan atılmasına yardımcı olur ve kalp damarlarımızın tıkanmasına da engel olurlar. Ayrıca ılık, sıcak su vücudu rahatlatır. Soğuk su daha serinletici olsa da, ses tellerine zarar verir, bu yüzden şarkıcılar her zaman oda sıcaklığında su tüketirler.
    Eğer bir insanın veya hayvanın ateşini düşürmek istiyorsanız veya güneş çarpmasını iyileştirmek istiyorsanız, kesinlikle onu soğuk suya sokmamalısınız. Soğuk su yerine ılık su kullanmalısınız; çünkü bu tür durumlarda soğuk su ani titremelere sebep olup,  vücut sıcaklığını artırabilir. Soğuk su banyosu ateş düşürmede yardımcı olsa da, yine de kişinin üşüyüp titremediğine dikkat etmelisiniz. Aynı şekilde ateşi olan kişi, buz gibi soğuk su içerse de aynı şekilde vücut titreme ile tepki verebilir, bu yüzden siz en iyisi ılık veya oda sıcaklığında su içmeyi tercih edin.
    Tüketilen sıvının miktarı ve çeşidi ile ilgili çeşitli şehir efsaneleri vardır. Mesela, bazı insanlar kahve, çay ve sodanın vücuttaki suyu tükettiğini söyler. Esasen, düzenli olarak kafeinli içecekler tüketen insanlar, içtiklerinin 2/3’ünü vücutlarında tutarlar ve bu da günlük alınması gereken sıvı miktarının içinde sayılır.  Su hakkındaki diğer bir efsane ise gün içinde yediğimiz yiyeceklerin aslında günlük su ihtiyacımızın yarısını karşıladığı yönündedir. Ortalama olarak insanlar günde yaklaşık 1 litre su tüketmektedir fakat bilimsel araştırmalar günlük almamız gereken su miktarının 8 bardak olduğunu göstermektedir.

    Yeterli derecede su alıp almadığınızın göstergesi idrar renginizdir. Eğer idrarınız koyu sarıysa, bu sizin yeterli miktarda su almadığınızın işaretidir. Eğer idrarınızın rengi açık sarı ile şeffaf arasında ise, vücudunuz yeterli miktarda suya sahiptir. Ama unutmayın ki, sabahları idrar her zaman biraz daha koyu renklidir.

2 Response to "Soğuk su içmek ne kadar sağlıklı?"

  1. Derya says:

    önemli bir bilgi paylaşımın için sağol

    Faydalı olabiliyorsak ne mutlu bizer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme