İş Hayatında Başarılı & Mutlu Olma Kılavuzu

Hayatımızın büyük kısmını geçirdiğimiz işlerimizde başarılı ve mutlu olabilmek hepimiz  için oldukça önemli. Başarılı olup; terfi edebilmek zam alabilmek birçok çalışanın en büyük hedeflerinden bir tanesi. İş yerinde mutsuz olan, ekip arkadaşları, astları veya üstleri ile anlaşamayan kişilerin bu mutsuzluğu özel hayatlarına yansıtmaları ise kaçınılmaz bir gerçek…İşte size işlerinizde daha başarılı, iş yerinizde daha mutlu olmak için birkaç öneri…
1- Sabah işe geldiğinizde herkese, göz teması kurmaya özen göstererek “günaydın” deyin.
2- Hangi pozisyonda çalışırsanız çalışın, çalıştığınız sektörü ve markaları iyi tanıyın.
3- Patronunuzu ve çalışma şeklini iyi tanıyın. Onunla ilişkilerinizi buna göre şekillendirin.
4- Evden vaktinde çıkın, iş yerine vaktinde varın; çünkü patronlar ne kadar geç çıktığınızla değil, vaktinde iş yerinde olup olmamanızla ilgilenirler.
5- Bir problem üzerinde yeteri kadar düşünmeden patronunuza gitmeyin. Bir problemden bahsederken mutlaka beraberinde bulduğunuz çözüm alternatiflerini de sunun.
6- Üstlerinize saygılı, astlarınıza sabırlı olun.

7- İnandığınız fikri savunun ama diğer fikirlere de açık olun.
8- Üstünüz size kızdığında haklı da olsanız ona trip atmayın, zira o sizin patronunuz, eşiniz değil.
9- Varsayımlarda bulunmayın. “Sanmıştım” , “Düşünmüştüm” demeyin. Kaç kere sormanız gerekirse gereksin, yapmanız gereken işi iyice anladığınıza emin olun.
10- Hata yapabilirsiniz. Herkes hata yapar. Özür dileyin.
11- Hata yapabilirsiniz. Herkes hata yapar. Hatalarınızdan ders alın.
12- Astlarınıza geri bildirmde bulunun. Bir önerilerini kabul etmediğinizde sebebini açıklayın. İşini doğru ve güzel yaptığında takdir edin.
13- Ekip arkadaşlarınızın iş süreçlerini bilin.
14- Ekip arkadaşlarınıza fikir vermekten çekinmeyin, ancak ukalalık da yapmayın.
15- Ekip arkadaşlarınıza yardım etmekten çekinmeyin.
16- Ekip arkadaşlarınızdan yardım istemekten çekinmeyin.
17- İş arkadaşınızın hatasını gördüğünüzde patronunuza CC’lemeyin. Unutmayın patron sizin ortak düşmanınız.
18- İşinizi yaparken şikayet etmeyin.
19- Her zaman sakin ve soğukkanlı olun. Öfke veya panik ile hareket etmeyin. İstenmeyen bir durum ile karşılaştığınızda birşey yapmadan önce 2 dakika sakince bekleyin.
20- Dış görünüşünüze, giyiminize, kişisel ve ofis aksesuarlarınıza özen gösterin. Başkalarının gözünde saygınlığınızı arttıracağı gibi, kendinize saygınızı da arttıracaktır.
21- Toplantılara önceden hazırlanın ve toplantılarda aktif olun.
22- Toplantılarda bilmediğiniz konularda konuşmamaya özen gösterin.
23- Ne çok yüksek sesle, ne çok alçak sesle konuşun. Anlaşılır olmak için açıklayıcı olun, ancak uzatmamaya özen gösterin.
24- Konuşulan her şey unutulur. Toplantılarda veya telefonda konuştuğunuz şeyleri özetleyen e-postalar atın.
25- Toplantılara girerken mutlaka yanınızda bir not defteri ve 2 kalem taşıyın. Zira toplantı yapacağınız kişilerden biri yanında kalem taşımıyor olabilir.
26- Planlı, organize ve düzenli çalışın.
27- “Outlook” kullanın. Yapmanız gerekenleri ve toplantılarınızı not edin.
28- E-posta kutunuzda dosyalar oluşturun. Her e-posta ile işinizi bitirdiğinizde bu kutulara yerleştirin. Gelen kutunuz boş olsun.
29- Hiçbir e-postanız cevapsız kalmasın. Eğer konu ile ilgili yapabileceğiniz bir şey var ise “konu ile ilgili geri döneceğim.” konulu bir e-posta atmak yerine, konuyu halledip; bittiğine dair bir e-posta yazın.
30- Aklınızda tutabileceğinize inansanız da, işle ilgili yapılması gereken her şeyi not alın.
21- İmla kurallarına iç yazışmalarda ve hatta kendinize aldığınız notlarda bile dikkat edin.
32- İç yazışmalarda dahi müşteriye karşı kusur etmeyin. Hanım/Bey sözcüklerini kullanmaktan kaçınmayın.
33- Bilgisayarınızdaki dosyalara isim verirken hep aynı formatı kullanın. “fiyatlar.xls” , “kampanya.jpg” gibi isimler koymaktan kaçının. Marka ismi_kampanya tarihi uygun bir örnek olabilir.
34- Dosyalarınıza kendi firmanızın ismini vermeyin. Bu şekilde aradığınız dosyayı bulmak imkansız olacaktır. Ayrıca bir yerden gelen aynı isimdeki dosyayı kaydederken diğer dosyanın üzerine kaydetmeniz olasıdır.
35- Başladığınız işi bitirin.
36- Dökümanlarınızı düzenli saklayın.
37- Masanızı düzenli tutun. Masa düzenleyicisi kullanın
38- Mola vermek için sıkılmayı beklemeyin. Saat başı 3-4 dakika başka şeylerle ilgilenin. Mesela bloğumdaki yazılarla :)
39- Masa başında çalışıyorsanız günde 3-4 kere ayağa kalkıp; bacak, bel ve kollarınızı oynatın.
40- İş yerinde 3-4 kere ayağa kalkıp; bacak, bel ve kollarınızı oynatmak garip olcaksa, iş arkadaşlarınızı da hareketlenmeye ikna edin.
41- Dik oturun.
42- Şirket içerisindeki gizli bilgileri kimseyle paylaşmayın, sohbet ortamında arkadaşlarınıza anlatmayın.
43- Restoran, Cafe vs. gibi yerlerde toplandığınızda, kısık sesle konuşmaya özen gösterin, zira yerin kulağı vardır.
44- Kişisel hesaplarınızdan yaptığınız yorumlara da dikkat edin. Şirketinizin geleceği ve gelecekteki şirketiniz için belirleyici olabilirler.
45- Hayat=iş değildir. Ailenize, sevgilinize, köpeğinize ve en önemlisi kendinize vakit ayırın.

0 Response to "İş Hayatında Başarılı & Mutlu Olma Kılavuzu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme