Ramazanda Beslenme!

Pek çok kişi oruç tutarken sadece iftarda yemek yer ve sahurda su içip yatar. Bu büyük bir yanlıştır!

Vücudunuz 18 saat aç kalacağına göre, kan şekerinizi dengelemelisiniz.
Sahur ve iftarı toplam 3- 4 öğüne çıkarın. Tüketilecek besinlerin lif ve selüloz içeriği bakımından zengin, uzun süre tok tutma özelliğinde olan sebze, meyve, tam buğday unu ekmeği ve kurubaklagil çorbaları gibi yiyecekler olmasına özen gösterin.
 
İftara hızlı bir şekilde başlamak yerine, öncelikle çorba, kahvaltılıklar veya salata ile başlanıp 15-20 dk sonra ise çok yağlı olmayan, sindirimi kolay olan sebze, etli sebze yemekleri, az miktarda bulgur pilavı, yoğurt, cacık gibi yiyeceklerle devam edilebilir. Geleneksek susamlı pidemizden ise 1-2 dilim (tost ekmeği büyüklüğünde) tüketilebilir. Yemek sonrasında şerbetli, kızartılmış tatlılar yerine dondurma, sütlü tatlılar (güllaç) , meyveli tatlılar veya meyve tüketilebilir ki meyvenin bunlar arasında ilk tercihimiz olması çok daha sağlıklıdır.
 Midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren, protein içeriği fazla olan yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar tüketilmeli. İftara kadar daha tok kalmak için, kesinlikle aşırı yağlı ve tuzlu besinler sahurda tüketilmemeli dir. Sahurda meyve ve sebze tüketmemiz de günlük posa ihtiyacımız için gerekli. Bunlara ilave olarak taze sıkılmış meyve suları, kompostolar ve reçellerde tüketilebilir.

 Oruç tutarken en çok dikkat edilmesi gereken noktalardan birinin sıvı tüketimidir. Günlük ihtiyacımız olan 2-2.5 litre sıvıyı iftarla sahur arasında tüketmemiz gerekir.

0 Response to "Ramazanda Beslenme!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme